Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.KURS.SIKORAMATEUSZ.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep www.kurs.sikoramateusz.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb
postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
przez Sklep www.kurs.sikoramateusz.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i
rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną. - Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług
Elektronicznych Sklepu www.kurs.sikoramateusz.pl, zobowiązany jest do przestrzegania
postanowień niniejszego Regulaminu. - W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
4.1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
4.2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
4.3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
4.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
4.5. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej
www.kurs.sikoramateusz.pl umożliwiający utworzenie Konta. - FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej
www.kurs.sikoramateusz.pl umożliwiający złożenie Zamówienia. - KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. - KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym Produkty
zakupione przez Klienta. - PRODUKT – dostępna w Sklepie Treść Cyfrowa (kurs online), będąca przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. - REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
- SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.kurs.sikoramateusz.pl
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – DOMOWYSYSTEMGROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ , miejsce
wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Towarzyska 7bc, 26-600 Radom, NIP:
9482641801, REGON: 526419192, adres poczty elektronicznej (e-mail): info@sikoramateusz.pl - UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu. - TREŚCI CYFROWE – dane (kurs online) dostarczane przez Sprzedawcę w formie cyfrowej, do
których dostęp osiąga się poprzez Konto. - USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz
Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu. - USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi
Elektronicznej. - ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktu ze Sprzedawcą.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Sklep www.kurs.sikoramateusz.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
- Produkty oferowane w Sklepie zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu
przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na
warunkach podanych w jego opisie. - Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN)
i zawiera kurs online. - Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta
Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się
pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia. - Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień
(Sklep www.kurs.sikoramateusz.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok. - W celu złożenia Zamówienia, Klient ma obowiązek dokonać rejestracji Konta w Sklepie.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i
akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia
udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 6, 7 oraz 8 Regulaminu. - Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje
związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez
przesłanie wiadomości e-mail. - Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, - Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego
paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą. - Umowa Sprzedaży może być potwierdzana dowodem zakupu (faktura VAT), który będzie
wysyłany pocztą elektroniczną na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia, jeżeli Klient wyrazi wolę otrzymania poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
1.1. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (PayU.pl),
1.2. płatność ratalna. - W przypadku wyboru sposobu płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności,
Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system
płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z
wybranych polskich banków. - W przypadku płatności ratalnej
- Produkt zostanie udostępniony w Koncie Klienta dopiero po jego opłaceniu, za wyjątkiem
sytuacji, w której Klient wybierze sposób płatności, o którym mowa w pkt 1.2 niniejszego
paragrafu.
§ 6
DOSTARCZENIE PRODUKTU ORAZ WARUNKI UMOWY
- Produkt zostanie dostarczony i udostępniony w Koncie Klienta, niezwłocznie po otrzymaniu przez
Usługodawcę informacji o pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności
PayU.pl - Klient ma możliwość bezterminowego dostępu do Produktu poprzez Konto w serwisie
www.kurs.sikoramateusz.pl, ale bez możliwości jego pobrania na jakiekolwiek urządzenie. - Z chwilą złożenia Zamówienia klient otrzymuje
dostęp do niepełnej wersji Produktu, którą może zwrócić w terminie 14 dni od dnia zakupu. - Niepełna wersja Produktu obejmuje jedynie moduł powitalny oraz moduł 1.
- W przypadku braku odstąpienia od umowy, Klient ma prawo otworzenia modułów od 2 wzwyż, a Sprzedawca:
5.1. dołącza Klienta do grupy kursowej w serwisie Facebook,
5.2. przesyła Klientowi dane do logowania do programu TradeWatch,
5.3. przesyła Klientowi linki bonusowe (do Sky-shop, Baselinker, biura rachunkowego),
5.4. przesyła Klientowi adres mailowy do konsultacji mailowych. - Czynności, o których mowa w pkt 5.1 -5.4, stanowią bonusy dodawane dobrowolnie przez Sprzedawcę
do Produktu, nie stanowią przedmiotu Umowy Sprzedaży zawartej między Klientem a
Sprzedawcą i Klienci nie mogą żądać od Sprzedawcy ich wykonania. - W ciągu 3 miesięcy od dnia wykupienia wersji pełnej Produktu lub braku odstąpienia od umowy
obejmującej dostęp do niepełnej wersji Produktu przez Klienta, Sprzedawca świadczy na rzez
Klienta dodatkową usługę w postaci konsultacji mailowych. W ramach konsultacji mailowych
Klient może zadawać Usługodawcy pytania związane z kursem. - Sprzedawca odpowiada na maila zadane przez Klientów w ramach konsultacji mailowych od
poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 16. Sprzedawca odpowiada zwykle na pytania
Klientów w ciągu kilkudziesięciu minut, jednak maksymalny czas na odpowiedź wynosi do 24
godzin od otrzymania pytania przez Sprzedawcę. - W przypadku, gdy Sprzedawca nie odpowiada na zadane przez Klienta pytanie dłużej niż 20
godzin, uprasza się Klientów o przesłanie do Sprzedawcy maila z przypomnieniem. - Uprasza się również Klientów o odpowiednie tytułowanie przesyłanych do Sprzedawcy
wiadomości mailowych, co zapobiega wysyłaniu przez Sprzedawcę odpowiedzi z opóźnieniem. - Klient może korzystać z kursu wyłącznie na własny użytek i uprawiony jest do udostępnienia go
wyłącznie osobom najbliższym (np. żona/mąż, chłopak/dziewczyna). - Istnieje możliwość dzielenia kursu ze wspólnikiem za dodatkową opłatą, która wynosi 300 zł +
VAT. - Hejt, negowanie, bezpodstawne zarzuty, oraz wprowadzanie negatywnej atmosfery do kursu wiąże się z usunięciem z grupy kursowej na Facebooku, odebraniem bonusów oraz odebraniem możliwości otrzymania aktualizacji kursu w przyszłych edycjach.
§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
- Reklamacja z tytułu rękojmi.
1.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem
lub podmiotem, o którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne,
są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
1.2. zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania
można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sikoram452@gmail.com
1.3. w powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
1.4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
1.5. w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w
§ 9 – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej
uwzględnieniem,
1.6. odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np.
wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z zastrzeżeniem pkt 4 niniejszego paragrafu, Klient będący Konsumentem lub podmiotem, o
którym mowa w § 9, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania
przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. - W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 9 może
odstąpić od umowy, liczy się od dnia zawarcia umowy. - Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub
podmiotowi, o którym mowa w § 9 w wypadku Umowy Sprzedaży:
4.1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
4.2. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
4.3. w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia,
że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
4.4. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu,
4.5. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie
prawa odstąpienia od umowy. - Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w
przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle
określonym.
§ 9
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
- Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie
dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta,
pod warunkiem, że Umowa Sprzedaży, którą zawiera ze Sprzedawcą, nie ma charakteru
zawodowego. - Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest
objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1. niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
2.2. odpowiedzialności z tytułu rękojmi,
2.3. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość. - Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony
konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada
charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w
szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności. - Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną
instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta
jak również Prezesa UOKiK.
§ 10
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
1.2. prowadzenie Konta w Sklepie. - Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach
określonych w Regulaminie. - Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych.
Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 11
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 10 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest
nieodpłatne. - Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia
Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia
Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie
zawierana jest na czas nieoznaczony. - Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym
posługuje się Usługodawca:
3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
3.3. przeglądarka internetowa,
3.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript. - Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi
obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób
trzecich. - Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do usunięcia z grupy kursowej na Facebooku Klienta
stosującego hejt lub wprowadzającego negatywną atmosferę w grupie. - Udostępnienie kursu osobom trzecim (poza osobami najbliższymi) będzie karane odebraniem
Klientowi dostępu kursu oraz usunięciem z grupy kursowej na Facebooku. - W celu kontrolowania, czy kurs nie jest udostępniany osobom nieuprawnionym, Usługodawca
monitoruje IP urządzeń logujących się kursu. W związku z tym uprasza się Klientów o
poinformowanie Usługodawcy o każdej zmianie miejsca logowania poprzez
przesłanie wiadomości na adre: sikoram452@gmail.com
§ 12
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu
Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
info@sikoramateusz.pl - W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane
kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę. - Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni od momentu zgłoszenia. - Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy
podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 13
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym
i bezterminowym (prowadzenie Konta),
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: info@sikoramateusz.pl
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze
ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w
szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym
wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego
terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia
woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość. - Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w
każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 14
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.kurs.sikoramateusz.pl
korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są własnością DOMOWYSYSTEMGROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ , miejsce
wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Towarzyska 7bc, 26-600 Radom, NIP:
9482641801, REGON: 526419192, adres poczty elektronicznej (e-mail): info@sikoramateusz.pl. Usługobiorca ponosi pełną
odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek
zawartości strony www.kurs.sikoramateusz.pl, bez zgody Usługodawcy. - Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy,
któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony
www.kurs.sikoramateusz.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy
i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
§ 15
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce
zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego. - Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane
w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z
uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie
byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą
rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 9, zostają poddane sądom właściwym
zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. - Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym
Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z siedzibą Usługodawcy. - Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów
rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd
polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej
http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów
Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny
jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument
może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów
lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne. - Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za
pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.