Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.KURS.SIKORAMATEUSZ.PL

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep www.kurs.sikoramateusz.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb
    postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
    przez Sklep www.kurs.sikoramateusz.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i
    rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług
    Elektronicznych Sklepu www.kurs.sikoramateusz.pl, zobowiązany jest do przestrzegania
    postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    4.1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    4.2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    4.3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    4.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
    4.5. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
    § 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  1. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej
    www.kurs.sikoramateusz.pl umożliwiający utworzenie Konta.
  2. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej
    www.kurs.sikoramateusz.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
  3. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  4. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
    bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie
    teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym Produkty
    zakupione przez Klienta.
  6. PRODUKT – dostępna w Sklepie Treść Cyfrowa (kurs online), będąca przedmiotem Umowy
    Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  7. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
  8. SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.kurs.sikoramateusz.pl
  9. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – DOMOWYSYSTEMGROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ , miejsce
    wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Towarzyska 7bc, 26-600 Radom, NIP:
    9482641801, REGON: 526419192, adres poczty elektronicznej (e-mail): info@sikoramateusz.pl
  10. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za
    pośrednictwem Sklepu.
  11. TREŚCI CYFROWE – dane (kurs online) dostarczane przez Sprzedawcę w formie cyfrowej, do
    których dostęp osiąga się poprzez Konto.
  12. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz
    Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
  13. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca
    osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi
    Elektronicznej.
  14. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży
    Produktu ze Sprzedawcą.

§ 3

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  1. Sklep www.kurs.sikoramateusz.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Produkty oferowane w Sklepie zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu
    przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na
    warunkach podanych w jego opisie.
  4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN)
    i zawiera kurs online.
  5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta
    Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się
    pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
  6. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień
    (Sklep www.kurs.sikoramateusz.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
  7. W celu złożenia Zamówienia, Klient ma obowiązek dokonać rejestracji Konta w Sklepie.
  8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i
    akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

§ 4

ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia
    udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 6, 7 oraz 8 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje
    związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez
    przesłanie wiadomości e-mail.
  4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
    4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
  5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego
    paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
  6. Umowa Sprzedaży może być potwierdzana dowodem zakupu (faktura VAT), który będzie
    wysyłany pocztą elektroniczną na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia, jeżeli Klient wyrazi wolę otrzymania poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola.

§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    1.1. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (PayU.pl),
    1.2. płatność ratalna.
  2. W przypadku wyboru sposobu płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności,
    Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system
    płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z
    wybranych polskich banków.
  3. W przypadku płatności ratalnej
  4. Produkt zostanie udostępniony w Koncie Klienta dopiero po jego opłaceniu, za wyjątkiem
    sytuacji, w której Klient wybierze sposób płatności, o którym mowa w pkt 1.2 niniejszego
    paragrafu.

§ 6

DOSTARCZENIE PRODUKTU ORAZ WARUNKI UMOWY

  1. Produkt zostanie dostarczony i udostępniony w Koncie Klienta, niezwłocznie po otrzymaniu przez
    Usługodawcę informacji o pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności
    PayU.pl
  2. Klient ma możliwość bezterminowego dostępu do Produktu poprzez Konto w serwisie
    www.kurs.sikoramateusz.pl, ale bez możliwości jego pobrania na jakiekolwiek urządzenie.
  3. Z chwilą złożenia Zamówienia klient otrzymuje
    dostęp do niepełnej wersji Produktu, którą może zwrócić w terminie 14 dni od dnia zakupu.
  4. Niepełna wersja Produktu obejmuje jedynie moduł powitalny oraz moduł 1.
  5. W przypadku braku odstąpienia od umowy, Klient ma prawo otworzenia modułów od 2 wzwyż, a Sprzedawca:
    5.1. dołącza Klienta do grupy kursowej w serwisie Facebook,
    5.2. przesyła Klientowi dane do logowania do programu TradeWatch,
    5.3. przesyła Klientowi linki bonusowe (do Sky-shop, Baselinker, biura rachunkowego),
    5.4. przesyła Klientowi adres mailowy do konsultacji mailowych.
  6. Czynności, o których mowa w pkt 5.1 -5.4, stanowią bonusy dodawane dobrowolnie przez Sprzedawcę
    do Produktu, nie stanowią przedmiotu Umowy Sprzedaży zawartej między Klientem a
    Sprzedawcą i Klienci nie mogą żądać od Sprzedawcy ich wykonania.
  7. W ciągu 3 miesięcy od dnia wykupienia wersji pełnej Produktu lub braku odstąpienia od umowy
    obejmującej dostęp do niepełnej wersji Produktu przez Klienta, Sprzedawca świadczy na rzez
    Klienta dodatkową usługę w postaci konsultacji mailowych. W ramach konsultacji mailowych
    Klient może zadawać Usługodawcy pytania związane z kursem.
  8. Sprzedawca odpowiada na maila zadane przez Klientów w ramach konsultacji mailowych od
    poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 16. Sprzedawca odpowiada zwykle na pytania
    Klientów w ciągu kilkudziesięciu minut, jednak maksymalny czas na odpowiedź wynosi do 24
    godzin od otrzymania pytania przez Sprzedawcę.
  9. W przypadku, gdy Sprzedawca nie odpowiada na zadane przez Klienta pytanie dłużej niż 20
    godzin, uprasza się Klientów o przesłanie do Sprzedawcy maila z przypomnieniem.
  10. Uprasza się również Klientów o odpowiednie tytułowanie przesyłanych do Sprzedawcy
    wiadomości mailowych, co zapobiega wysyłaniu przez Sprzedawcę odpowiedzi z opóźnieniem.
  11. Klient może korzystać z kursu wyłącznie na własny użytek i uprawiony jest do udostępnienia go
    wyłącznie osobom najbliższym (np. żona/mąż, chłopak/dziewczyna).
  12. Istnieje możliwość dzielenia kursu ze wspólnikiem za dodatkową opłatą, która wynosi 300 zł +
    VAT. 
  13. Hejt, negowanie, bezpodstawne zarzuty, oraz wprowadzanie negatywnej atmosfery do kursu wiąże się z usunięciem z grupy kursowej na Facebooku, odebraniem bonusów oraz odebraniem możliwości otrzymania aktualizacji kursu w przyszłych edycjach.

§ 7

REKLAMACJA PRODUKTU

  1. Reklamacja z tytułu rękojmi.
    1.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem
    lub podmiotem, o którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne,
    są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
    1.2. zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania
    można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sikoram452@gmail.com
    1.3. w powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i
    okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
    nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
    rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,

1.4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
1.5. w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w
§ 9 – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej
uwzględnieniem,
1.6. odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np.
wiadomość mailowa lub SMS.

§ 8

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Z zastrzeżeniem pkt 4 niniejszego paragrafu, Klient będący Konsumentem lub podmiotem, o
    którym mowa w § 9, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania
    przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
  2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.
  3. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 9 może
    odstąpić od umowy, liczy się od dnia zawarcia umowy.
  4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub
    podmiotowi, o którym mowa w § 9 w wypadku Umowy Sprzedaży:
    4.1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
    specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    4.2. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
    charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    4.3. w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
    wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia,
    że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
    4.4. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
    komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
    otwarte po dostarczeniu,
    4.5. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
    spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem
    terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie
    prawa odstąpienia od umowy.
  5. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w
    przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle
    określonym.

§ 9

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW

  1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie
    dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta,
    pod warunkiem, że Umowa Sprzedaży, którą zawiera ze Sprzedawcą, nie ma charakteru
    zawodowego.
  2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest
    objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
    2.1. niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
    2.2. odpowiedzialności z tytułu rękojmi,
    2.3. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
  3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony
    konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada
    charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w
    Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w
    szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
  4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną
    instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta
    jak również Prezesa UOKiK.

§ 10

RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
    1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
    1.2. prowadzenie Konta w Sklepie.
  2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach
    określonych w Regulaminie.
  3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych.
    Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.

§ 11

WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 10 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest
    nieodpłatne.
  2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
    2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia
    Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia
    Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
    2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie
    zawierana jest na czas nieoznaczony.
  3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym
    posługuje się Usługodawca:
    3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
    3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
    3.3. przeglądarka internetowa,
    3.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi
    obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób
    trzecich.
  5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  7. Usługodawca zastrzega sobie prawo do usunięcia z grupy kursowej na Facebooku Klienta
    stosującego hejt lub wprowadzającego negatywną atmosferę w grupie.
  8. Udostępnienie kursu osobom trzecim (poza osobami najbliższymi) będzie karane odebraniem
    Klientowi dostępu kursu oraz usunięciem z grupy kursowej na Facebooku. 
  9. W celu kontrolowania, czy kurs nie jest udostępniany osobom nieuprawnionym, Usługodawca
    monitoruje IP urządzeń logujących się kursu. W związku z tym uprasza się Klientów o
    poinformowanie Usługodawcy o każdej zmianie miejsca logowania poprzez
    przesłanie wiadomości na adre:  sikoram452@gmail.com 

§ 12

REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu
    Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
    info@sikoramateusz.pl 
  2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
    przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane
    kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez
    Usługodawcę.
  3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
    dni od momentu zgłoszenia.
  4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy
    podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.

§ 13

WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
    1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym
    i bezterminowym (prowadzenie Konta),
    1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
    przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty
    elektronicznej na adres: info@sikoramateusz.pl
    1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze
    ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w
    szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym
    wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego
    terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia
    woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
    1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
  2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w
    każdym czasie w drodze porozumienia stron.

§ 14

WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.kurs.sikoramateusz.pl
    korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są własnością DOMOWYSYSTEMGROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ , miejsce
    wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Towarzyska 7bc, 26-600 Radom, NIP:
    9482641801, REGON: 526419192, adres poczty elektronicznej (e-mail): info@sikoramateusz.pl. Usługobiorca ponosi pełną
    odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek
    zawartości strony www.kurs.sikoramateusz.pl, bez zgody Usługodawcy.
  2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy,
    któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony
    www.kurs.sikoramateusz.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy
    i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
    § 15

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce
    zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane
    w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z
    uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie

byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą
rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.

  1. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym
    Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 9, zostają poddane sądom właściwym
    zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  2. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym
    Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z siedzibą Usługodawcy.
  3. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów
    rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania
    reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd
    polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej
    http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów
    Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny
    jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument
    może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów
    lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
    konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
    reklamacyjnego jest bezpłatne.
  4. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za
    pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod
    adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Copyright © 2024 sikoramateusz.pl.